خبر از https://www.news.ir

 

نیوز: پس از خواندن این مقاله شما به راحتی میتوانید ژست دلخواه خود را برای انتقال اعتماد به نفس بیشتر به دست بیاورید. افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) اغلب در تعامل با دیگران به خصوص در احساس اعتماد به نفس، مشکل دارند. با این حال، شما می توانید با اطمینان از اینکه زبان بدن شما پیام مثبتی در مورد خودتان منتقل میکند، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.


بیشتر بخوانید..

درک زبان بدن (Body Language) و حالات صورت


اعتماد به نفس خود را با زبان بدن خود تقویت کنید

۱۰ راه مهم افزایش اعتماد به نفس در حرکات و رفتار

حتی اگر احساس اعتماد به نفس نمی کنید، تمرین زبان بدن که اعتماد به نفس را منتقل میکند، می تواند عزت نفس شما را افزایش دهد و احساس بهتری نسبت به خود ایجاد کند. در زیر ده نکته برای افزایش اعتماد به نفس از طریق زبان بدن آورده شده است.

ارتباط چشمی / ۱۰ راه مهم افزایش اعتماد به نفس در حرکات و رفتار

ارتباط چشمی برقرار کن: با برقراری ارتباط چشمی در تعاملات اجتماعی با اعتماد به نفس ظاهر شوید. تماس چشمی مناسب به دیگران نشان می دهد که شما علاقه مند هستید و احساس راحتی میکنید. در حدود ۶۰٪ از مواقع به چشم شخص مقابل نگاه کنید. اگر تماس مستقیم چشمی برایتان مشکل است، با با نگاه کردن به نقطه ای نزدیک به چشم فرد شروع کنید.

۱۰ راه مهم افزایش اعتماد به نفس در حرکات و رفتار زبان بدن

به جلو خم شوید: وقتی در حال مکالمه هستید، خم شدن به جلو نشان دهنده علاقه و توجه شما به مطلب است. اگر از نظر اجتماعی مضطرب هستید، حفظ فاصله می تواند برایتان راحتی بیشتری داشته باشد، اما انجام این کار این پیام را منتقل میکند که بی علاقه یا کناره گیر هستید.

۱۰ راه مهم افزایش اعتماد به نفس در حرکات و رفتار/صاف بایستید

صاف بایستید: خمیده نباشید! کسانی که اضطراب اجتماعی دارند تمایل دارند تا جایی که ممکن است فضای کمتری را اشغال کنند، که می تواند به معنای نشستن در حالت افتاده و محافظ کارانه باشد. شما باید پشت خود را صاف کنید، شانه ها را از گوش خود دور کنید و دست ها و پاها را از حالت ضربدری خارج کنید.

سر خود را بالا بگیرید

سر خود را بالا بگیرید: آیا هنگام راه رفتن به زمین نگاه می کنید؟سرت همیشه پایین است؟در عوض سعی کنید، با سر بالا و چشمانتان به جلو حرکت کنید. در ابتدا ممکن است احساس غیرطبیعی داشته باشید، اما در نهایت، به این ژست با اعتماد به نفس بیشتر عادت خواهید کرد.

بی قراری نکنید

بی قراری نکنید: بی قراری کردن نشانه آشکاری از اضطراب و عصبی بودن است. با به حداقل رساندن این حرکات با اعتماد به نفس بیشتری ظاهر شوید. حرکات عصبی توجه را از گفته های شما دور می کند و تمرکز روی پیام شما را برای دیگران سخت می کند.

از دست در جیب کردن خودداری کنید

از دست در جیب کردن خودداری کنید: اگرچه فرو بردن دست در جیب برایتان وسوسه انگیز است، خصوصاً اگر نگران لرزش آنها هستید، اما با این کار بیشتر مضطرب به نظر میرسید و اعتماد به نفس کمتری پیدا می کنید. دستان خود را بیرون از جیب خود نگه دارید تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

حرکات خود را آهسته کنید

حرکات خود را آهسته کنید: حرکات سریع باعث انتقال اضطراب بیشتر در شما می شود. همه چیز از حرکات دست گرفته تا قدم زدن شما می تواند تفاوت ایجاد کند. سرعت خود را کم کنید و احساس اعتماد به نفس خود را بیشتر کنید.

قدم های بلند بردارید

قدم های بلند بردارید: هنگامی که سرعت خود را کاهش می دهید، سعی کنید قدم های طویل تری را هنگام راه رفتن بردارید. افراد با اعتماد به نفس گامهای بزرگتر برمی دارند و با اقتدار قدم برمی دارند. با این کار احساس اضطراب کمتری خواهید داشت.

حواستان به دستان خود باشد

حواستان به دستان خود باشد: در مورد لمس صورت یا گردن خود مراقب باشید. هر دو نشانه هایی از احساس اضطراب، عصبی بودن یا ترس هستند. افراد با اعتماد به نفس این نوع حرکات را انجام نمی دهند.

پرصلابت و استوار دست دهید

پرصلابت و استوار دست دهید: دست دادن شما چطور است؟ یک دست دادن ضعیف یا شل نشانه بارز عدم اعتماد به نفس است، بنابراین سعی کنید اطمینان حاصل کنید که هنگام ملاقات با دیگران محکم دست دهید.

سخن آخر

هنوز مطمئن نیستید که اعتمادبه نفس لازم را برای تغییر زبان بدن خود دارید؟ به یاد داشته باشید که برای تغییر رفتار خود نیازی به احساس اعتماد به نفس بودن نیست. اگرچه ممکن است در ابتدا احساس عجیبی داشته باشد، اما با اعتماد به نفس عمل کردن در نهایت طبیعی تر خواهد شد و حتی ممکن است باعث افزایش عزت نفس شما شود.

اگر واقعاً به متقاعد کردن شخص مقابل خود احتیاج دارید، به فیلم خود نگاهی بیندازید. عادات عصبی و حالت بدنی شما پس از شناسایی آنها به راحتی قابل تغییر است. در عین حال، تلاش برای کاهش اضطراب از طریق روش های دیگر نیز تأثیر طبیعی در کاهش رفتارهای عصبی خواهد داشت. اگر قبلاً اختلال اضطراب اجتماعی(SAD) برای شما تشخیص داده نشده است، برای اطلاع از گزینه های خود به یک متخصص بهداشت مراجعه کنید.

اضطراب فلج کننده ای که توانایی شما در برقراری ارتباط با دیگران را مختل می کند چیزی نیست که مجبور باشید با آن زندگی کنید.  درمان رفتاری شناختی (CBT) و دارو نیز در درمان اختلال اضطراب اجتماعی اثبات شده اند.

 

منبع: verywellmind


مطالب مرتبط..

۹ نوع ارتباط غیرکلامی که بهتر است آنها را بشناسید

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=248584

لینک منبع: بهترین و موثر ترین راه های افزایش اعتماد به نفس در حرکات و رفتار – نیوز

https://www.news.ir/248584/%DB%B1%DB%B0-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D8%AA/

نیوز


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.