خبر از https://www.news.ir

یکی از عادتهای خوب همراه غذا مصرف سبزیجات است . اما آیا ما به اندازه کافی سبزیجات مصرف می کنیم ؟طبق تحقیقاتی که در آمریکا از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۰ انجام شده ۸۷ درصد آمریکای ها به اندازه کافی سبزیجات مصرف نمی کنند . مصرف کم سبزیجات در بدن نشانه هایی دارد که به شما کمک می کند . تا مصرف سبزیجات خود را بیشتر کنید .

Non-starchy Vegetables

مثل هلو کبود می شوید

اگر با هر ضربه کوچک بدنتان کبود می شود ممکن است مقصر آن مصرف کم سبزیجات باشد . دکتر گری گلدنبرگ متخصص پوست در آمریکا می گوید کمبود ویتامین ث باعث کبودی بدن می شود زیرا ویتامین ث به بهبود و تولید کلاژن کمک می کند و کمبود آن باعث می شود تا رگهای خونی آسیب پذیر تر شوند و با هر ضربه کوچک بدن کبود شود کلم پیچ ،فلفل دلمه ای ،کلم بروکلی ،گل کلم و مرکبات از منابع مهم ویتامین ث هستند .

اگر یبوست دارید

اگر شما هم به این درد آزار دهنده مبتلا شده اید ،احساس ضعف و نفخ می کنید یکی از دلایل آن عدم مصرف سبزیجات است ،سبزیجات از منابع خوب فیبر هستند که به نظم سیستم دفعی شما کمک می کند  کنگر فرنگی ،آووکادو ،کلم بروکلی ،کلم بروکسل همه از سبزیجات پر فیبر هستند و گنجاندن آنها در وعده غذایی می تواند به درمان  و پیشگیری از یبوست کمک فراوانی کند.


>>>بیشتر بدانید: نشانه های کمبود مصرف سبزیجات


What to Do If Your Kid Is ALWAYS Hungry | Parents

شما همیشه گرسنه هستید

اگر متوجه شدید یک یا دو ساعت بعد ازغذا خوردن احساس گرسنگی می کنید ممکن است به این دلیل باشد که در اخرین وعده ی غذایی خود فیبر کافی دریافت نکرده اید . فیبر ها با عث می شوند شما دیر تر گرسنه شوید .افزودن حبوبات و سبزیجات سرشار از فیبر می تواند به شما برای داشتن سیری طولانی تر کمک کند.

شما در حال افزایش وزن هستید

اگر به اندازه ی کافی سبزیجات نمی خورید احتمالا غذا های فراوری شده بیشتر مصرف می کنید. اگرمیخواهید وزن خود را کنترل کنید بهترین گزینه فیبر ها هستند سایر مواد غذایی مانند گوشت،کربوهیدرات ،یا چربی ها اگرچه که کالری بالا تری دارند اما شمارا برای طولانی مدت سیرنگه نمی دارند.این مسئله سبب می شود تا شما غذاهای پر کالری بیشتر مصرف کنید که شما را به مرور زمان چاقتر می کند .

مصرف سبزیجات شما

خسته شدن

اگر تمام مدت احساس خستگی می کنید و نمیتوانید دلیل آن را بفهمید شاید لازم باشد نگاهی به رژیم غذایی خود بیندازید. طبق تحقیقاتی که انجام شده سبزیجات انواع مواد مغذی مورد نیاز برای فرد را دارا هستند و با تقویت انرژی افراد باعث می شوند تا شما کمتر احساس خستگی کنید. سبزیجات تیره و برگ دار مانند اسفناج با داشتن منیزیم بیشتر به تولید انرژی بیشتر شما کمک می کنند.

جوش می زنید

یکی از دلایل جوش ها و آکنه ها می تواند رژیم غذایی شما باشد .دکتر جوانا وارگاس زیبایی شناس مشهور امریکایی ،مصرف انواع سبزیجات بعلاوه ی آووکادو را برای کمک به زیبایی پوست توصیه می کند. سبزیجات قرمز زرد و سبز به خاطر داشتن انتی اکسیدان برای بدن بسیار مفیدند انتی اکسیدان ها با جلوگیری از تجزیه کلاژن برای سلامت و زیبایی پوست ضروری هستند.


>>>بیشتر بدانید: از مصرف روزانه این سبزیجات غافل نشوید


مصرف سبزیجات شما

شما مدام بیمار می شوید

متخصصان تغذیه عقیده دارند اگرشما به اندازه ی کافی سبزیجات نمی خورید سیستم ایمنی بدن شما توانایی مقابله با بیماری هارا ندارد.سبزیجات تیره و برگ دار با تقویت سیستم ایمنی و کمک به بهبودی برای بدن لازم است.

فراموشکار می شوید

اگر مدام کوچیکترین چیز ها را فراموش می کنید بیشتر سبزی بخورید طبق تحقیقات سال ۲۰۱۵دانشگاه تافتس ،لوتئین که نوعی آنتی اکسیدان و عامل اصلی رنگ زیبای میوه ها و سبزیجات است می تواند به بهبود حافظه و همچینین سایر مهارت های شناختی کمک کند. سبزیجاتی مانند کدو،ذرت ،کدو تنبل، کلم برکلی ، کاهو، مارچوبه و هویج منابع خوبی برای لوتئین هستند. البته این نکته را در نظر داشته باشید سبزیجاتی که در تابستان و پاییز به عمل می آیند دارای لوتئین بیشتری هستند.


>>>بیشتر بدانید: کاهش ۲۵ درصدی ابتلا به این بیماری با مصرف میوه و سبزیجات


The Forgetting Curve in eLearning: What eLearning Professionals Should Know  - eLearning Industry

اگر هر یک از این موارد را در خود دیدید این احتمال را بدهید که شما مقدار توصیه شده ی سبزیجات را نمی خورید.و در مورد مصرف سبزیجات بیشتر فکر کنید در سبزیجات بیش از ۱۸۰ نوع ویتامین و ماده معدنی وجود دارد .سعی کنید به خاطر سلامتی خود و پیشگیری از بیماری های جدی و شکل و ظاهر بدن و اطمینان از تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن سبزیجات بیشتری مصرف  کنید.

رنگ سبزیجات در طبقه بندی خواص آنها موثر است ،سعی کنید از رنگهای متنوع سبزیجات استفاده کنید  .سبزیجات فصلی بهترین انتخاب برای مصرف روزانه است سعی کنید در همه وعده های غذایی خود از سبزیجات استفاده کنید ،کودکان خود را به مصرف آن تشویق کنید و اگر تمایلی به خوردن آن ندارند آنها را به شکل زیبایی تزئین کنید تا به مصرف آن ترغیب شوند. بهترین شیوه مصرف سبزیجات به صورت خام یا بخار پز است .زمان طولانی طبخ می تواند خواص آنها را از بین ببرد .

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=357716

لینک منبع: نشانه هایی در بدن که به شما هشدار می دهد مصرف سبزیجات شما کم است

https://www.news.ir/357716/%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D9%86-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D8%AF/

نیوز


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.