خبر از https://www.news.ir

 

رژیم چربی سوزی شکم

همین ابتدا بگوییم که هیچ رژیم غذایی خاصی وجود ندارد که نتایج مورد نظر شما را تضمین کند اما کارشناسان تغذیه چند راه حل کلی را پیشنهاد می‌دهند که می‌تواند به شما در دستیابی به این هدف کمک کند. شما برای داشتن یک رژیم چربی سوزی شکم مناسب، باید موارد زیر را در برنامه غذایی خود لحاظ کنید.

آیا چربی‌های شکمی شما به اندازه‌ای زیاد شده است که با افسوس به آینه نگاه می‌کنید؟​​ برای رسیدن به اندام ایده‌آلتان، تمام آن چیزی که نیاز دارید یک رژیم غذایی مناسب است. پس اگر می‌خواهید چربی شکم خود را از بین ببرید، یا قصد دارید تغییراتی در وزن خود ایجاد کنید، خواندن این متن را از دست ندهید.


بیشتر بخوانید : سریع‌ترین روش‌ها برای لاغری شکم


میوه ها و سبزیجات: کدام یک برای شما بهتر است ؟ - وارونه

۱- مصرف منابع فیبر غذایی در رژیم چربی سوزی شکم

فیبر یکی از مواد مغذی است که در غذاهای گیاهی مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات یافت می‌شود. فیبر یکی از مهمترین چیزهایی است که برای کاهش وزن باید مصرف کنید. مصرف فیبر نه تنها کمک می‌کند تا سیستم گوارش شما سالم بماند، بلکه باعث احساس سیری شده و می‌تواند به شما کمک کند تا کمتر بخورید.

برخی از غذاهای حاوی فیبر عبارتند از:

  • میوه‌هایی مانند موز، انواع توت‌ها و مرکبات
  • سبزیجات، از جمله اسفناج، کلم، هویج،
  • حبوبات مانند لوبیا
  • دانه‌های کامل مانند برنج قهوه ای و نان غلات و نان سبوس دار

اکثر مردم به مصرف حداقل ۲۵ گرم فیبر در روز نیاز دارند. خوردن فیبر در کنار سایر مواد غذایی باعث می‌شود که احساس ضعف کمتری به شما دست بدهد. وقتی کمتر احساس ضعف و گرسنگی کنید، غذای کمتری خورده و وزن بیشتری از دست خواهید داد.

طرز تهیه فیله استیک با سس بلوچیز - کتاب کاله

۲- مصرف منابع پروتئینی برای از بی بردن چربی شکم

تحقیقات نشان داده است که خوردن مقدار کافی پروتئین می‌تواند به شما در از دست دادن وزن و جلوگیری از نفخ شکم کمک کند. برخی از منابع پروتئینی عمده شامل این موارد هستند:

  • مرغ و بوقلمون
  • گوشت گاو و گوشت خوک
  • ماهی (مانند ماهی تن)
  • کینوا، نخود، و دیگر پروتئین‌های گیاهی
  • تخم مرغ
  • آجیل (به خصوص بادام و گردو)
  • ماست یونانی، پنیر و برخی دیگر از محصولات لبنی

شما می‌توانید بسته به اولویت ‌های خود، پروتئین را از منابع گیاهی و حیوانی، یا فقط گیاهان دریافت کنید.

چربی سوزی

۳- خوراکی‌هایی که در رژیم چربی سوزی شکم منع مصرف دارند

شما هم ممکن است توصیه‌هایی را برای کاهش وزن شنیده باشید که می‌گویند در رژیم چربی سوزی شکم باید مصرف کربوهیدرات‌ها را قطع کنید. اما کربوهیدرات‌ها غذاهای دارای پایه قندی را نیز شامل می‌شوند که حاوی مواد مغذی برای بدن نیز هستند. برای مثال، میوه از لحاظ تخصصی یک کربوهیدرات است که در آن واحد شکر نیز در آن وجود دارد. اما میوه (بر خلاف آب میوه که یک نوشیدنی با قند بالاست) حاوی فیبر است. بنابراین نمی‌توان میوه را از برنامه غذایی حذف کرد.

سعی کنید کمتر از مواد غذایی زیر که دارای کربوهیدرات‌های فراوری شده هستند، بخورید:

  • برنج سفید، نان سفید و پاستا سفید
  • چیپس، کراکرها و سایر غذاهای میان وعده
  • شیرینی و دسر

شما همچنین باید حتی‌الامکان آب آشامیدنی را جایگزین نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه‌های گازدار، شربت، آب میوه و الکل کنید.

چربی سوزی

انجام تمرینات ورزشی برای چربی سوزی شکم

برای از بین بردن چربی‌های شکمی، تغییر در رژیم غذایی شما بسیار مهم است و رعایت توصیه‌های بالا می‌تواند تفاوت بزرگی را در وزن و ظاهر اندام شما ایجاد کند. اما معمولا تنها تغییر رژیم غذایی کافی نیست و لازم است که در کنار رژیم چربی سوزی شکم به بدن خود تحرک دهید تا کاهش وزن و یا بهبود کلی در سلامت خود را به دست آورید.

  • وزنه زدن می‌تواند به شما کمک کند تا گروه خاصی از عضلات را در قالب یک تمرین ورزشی درگیر کنید.
  • تمرینات بدنی می‌تواند بدن شما را متعادل کند و به عضله سازی نیز کمک کند.
  • تمرینات ورزشی شدید و سنگین نیاز به سوزاندن سریع انرژی دارد و به سوختن چربی بدن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: لاغری شکم؛ یک هفته‌ای مانکن شوید


جمع بندی

ترکیبی از تمرین‌های ورزشی مناسب و رژیم غذایی برای آب کردن چربی شکم (و تمام بدن شما) می‌تواند موثر باشد. اگر شما هم مایل به داشتن شکمی تخت و صاف و اندامی زیبا هستید می‌توانید از همین امروز توصیه‌های گفته شده در این مطلب را به کار بندید و با تغییر رژیم غذایی خود، در حفظ سلامت و زیبایی اندامی خود قدم بردارید.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=346908

لینک منبع: چربی سوزی دیگر رویا نیست چند قدم آسان برای باربی شدن / روش های درست

https://www.news.ir/346908/%DA%86%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B2%DB%8C/

نیوز


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.