خبر از https://www.news.ir

 

 

این طور نیست که شما ذهن پر از افکار منفی  بیش از حد مشتاق داشته باشید. ذهن ما همیشه در حالت آماده باش قرمز است تا با صدای منفی صحبت کند. دفعه بعدی آماده خواهید شد.  با این ۱۰ مورد  افکار منفی خود را به سمت روش های شادی هدایت کنید.

 

 

افکار

آن را بخوانید

روشی ایجاد شده است که افراد مشهور توییت های منفی خود را در رسانه های اجتماعی با صدای بلند می خوانند و وقتی می بینید  می فهمید که  واقعاً چقدر پوچ و مضحک هستند. آن را با صدای منفی درون سر خود امتحانکنید. دوستی را صدا کنید، افکار منفی خود را با آنها در میان بگذارید و سپس به خنده آور بودن ذهن بخندید.

 

رفتار درست

 

یک لطیفه یا یک داستان خنده دار بگویید

خنده همیشه شما را به سمت ذهنیت بهتری سوق می دهد. لبخند بزنید، یک لطیفه بگویید، یا یک داستان خنده دار را به یاد بیاورید. خندیدن به خود اصلا نمی تواند چیز بدی باشد!

 

صحبت کردن

 

حرف بزنید

فکر منفی دوست دارد مسئول باشد. وقتی می خواهد مسئولیت را بر عهده بگیرد، کاری را که من انجام می دهم انجام دهید – از نظر ذهنی به او می گویم”متشکرم برای به اشتراک گذاشتن“، و روز خود را ادامه دهید. جنگیدن با آن هیچ فایده ای ندارد زیرا بلندتر می شود. فقط در مورد آن صحبت کنید و حرکت کنید!

 

تنفس

نفس بکشید

با گرفتن سه نفس عمیق افکار خود را آرام کنید. کاری را که انجام می دهید متوقف کنید، پاها را به زمین متصل کنید و نفس عمیق بکشید.  نفس بکشید و بیرون بروید و حرکت بعدی خود را برنامه ریزی کنید.

زمان

یک محدودیت زمانی تعیین کنید

همراهی با افکار منفی خود باعث از بین رفتن آنها نمی شود. به خود بگویید که فقط یک دقیقه به این افکار اجازه خواهید داد و بعد از آن دیگر از آن ها استقبال نمی شود. برای انگیزه بیشتر، یک تایمر بر روی تلفن هوشمند خود تنظیم کنید. پس از تمام شدن آن زمان، هیچ فکر منفی را دوباره وارد ذهن خود نکنید.

 

ذهن

 

تمرین کنید

ورزش روحیه شما را تسکین می دهد و افزایش  کلاسهای تناسب اندام و بدن گروهی، این موارد را برجسته می کند. علاقه مندان به تمرین هوشمند سالهاست که با تمرین انقلابی بدن ذهن، این کار را انجام می دهند، جایی که ذهن خود را آموزش می دهید تا افکار مثبت بگوید و از اهداف کلاس در زندگی روزمره خود استفاده کنید. یک جمله محبوب که در کلاس با صدای بلند استفاده می شود به شرح زیر است: “همه افکار منفی در حال حاضر متوقف می شوند

 

 

افکار منفی

 

آن را یادداشت کنید

این افکار را از ذهن خود بیرون کنید. برای ۵ تا ۱۰ دقیقه یک تایمر تنظیم کنید و تمام نگرانی های خود را یادداشت کنید. پس از انجام این کار، تکه کاغذ را مچاله کرده، آنرا پاره کرده و آن لیست را بیرون بیاندازید. آن را از روی سینه خود پایین بیاورید و حرکت کنید.

 

افکار منفی

 

یک دستورالعمل طراحی کنید

خود را با یک جمله مثبت آماده کنید تا وقتی فکر منفی ظاهر می شود با خود بگویید. به عنوان مثال، “بله می توانم، می توانم این کار را انجام دهم، در مرحله کشف آن هستم.” یکی را پیدا کنید که با شما صحبت کند و برای دفع صدای منفی در دسترس باشد.

 

 

افکار منفی

از روش رفتاری استفاده کنید

هنگامی که یک فکر منفی ظاهر شد، با یک عمل سرگرم کننده یا احمقانه واکنش نشان دهید. زبان خود را بیرون بیاورید، به مچ دست خود بزنید، یا فقط لبخند بزنید. پاسخی بدنی پیدا کنید که شما را از سرتان خارج کرده و به زمان حال متمرکز شود.

 

افکار منفی

محیط خود را تغییر دهید

تغییر مناظر، حتی بیرون رفتن از اتاقی که در آن هستید، می تواند ذهن را به سمت الگوهای فکری جدید هدایت کند. بایستید و از شرایط دور شوید و چیز جدیدی پیدا کنید که روی آن تمرکز کنید. شما می توانید تاشو لباس را کاملاً با نور جدید و مثبت تر ببینید.

امیدوارم بتوانید برخی از این موارد را در تمرین روزمره خود قرار دهید. ذهن ممکن است یک چیز قدرتمند باشد اما همیشه ارزش گوش دادن به آن را ندارد!

 

 

>>> خبر مرتبط:

چگونه از شر افکار منفی رها شویم؟

شیوه های مقابله با افکار منفی کنکور

چرا افکار منفی را بیشتر دوست داریم؟

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=326212

لینک منبع: ۱۰ روش برای از بین بردن افکار منفی از ذهن شما / روانشناسی ذهن مثبت

https://www.news.ir/326212/%D8%A7%D9%81%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D9%86%D9%81%DB%8C/

نیوز


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.